Friday, February 27, 2009

Audit

Conform Regulamentului Financiar aplicabil bugetului general al Comunităţii Economice Europene nr.1605/2002, Directiva a Opta a Consiliului nr.84/253/EEC şi Recomandarea 2001/256/EEC, "auditul" reprezintă examinarea situaţiilor financiare şi a raportărilor contabile ale unei companii, societăţi, firme sau instituţii şi consemnarea rezultatelor în cadrul unui raport care certifică dacă, în opinia auditorilor, raportările contabile examinate reflectă în mod real situaţia financiară a companiei (auditul intern este realizat de un departament din interiorul companiei;
auditul extern este realizat de un auditor independent)".

Este adevărat că de aici accepţiunile sale s-au extins, dar aceasta este o altă problemă, pentru că sunt zeci de termeni consacraţi cu alte accepţiuni care au fost preluaţi din contabilitate. Oricum, expresia "audit" a apărut pentru prima dată în limba franceză şi înseamnă (tradus ex-abrupto) "ascultarea conturilor"

Auditul şi contabilitatea

Sub aspectul concepţiei şi accepţiunii AUDITULUI se tratează şi au fost elaborate Normele Internaţionale de Audit de către organismele specializate ale Uniunii. (Comite Reglementaire de l'Audit).

Tipuri de audit

După scopul auditului

• Auditul pentru un acord (verificarea acordului cu un corp de control, cu un catalog de întrebări)
• Auditul pentru un sistem (ia în considerare sistemul managerial)
• Auditul pentru un proces (ia în considerare anumite procese)
• Auditul pentru un produs (ia în considerare produsul în conformitate cu aşteptările cumpărătorului)
• Auditul pentru un proiect (ia în considerare avansul tehnologic într-un proiect)

După statusul auditului

• Auditul intern (1st : Auditorul este angajat al organizaţiei în care este introdus auditul)
• Auditul livratorilor (2nd : în mod normal de reprezentanţii manageriali ai unui client către livratorii săi)
• Auditul certificărilor (3rd : de către un auditor independent al unei autorităţi de certificare)

Auditul în legătură cu certificarea sistemelor manageriale

• Pre-audit pentru constatarea capacităţii de certificare
• Audit de certificare cu testarea documentelor şi îndeplinirea pachetului de reguli care trebuie certificate pe baza unui catalog de întrebări
• Auditul de supraveghere(este introdus în mod normal, anual) pentru supravegherea dezvoltării viitoare a sistemului managerial
• Auditul de repetare sau recertificarea este introdus la cele mai multe sisteme manageriale odată la trei ani.

Source : http://ro.wikipedia.org/wiki/Audit

No comments:

Waktu Jakarta, Bangkok dan Hanoi

Search Google

Jumlah Pengunjung Website

Daftar Pengunjung Website

Lokasi Pengunjung

Saat Ini On Line

Statistik Pengunjung Sejak 4 Februari 2009

free counters